close

You think you have a limit,
and you better go for this limit and you touch this limit,
OK, this is the limit.

As soon you touch this limit,
something happens to you;
suddenly you can go a little bit further.

With your mind power, your determination,
your instinct and your experience as well,
you can fly very high.
                                                             -Ayrton Senna


這是已故F1車神Senna的名言。

最近準備期中考時,
當自己很累、很想去睡覺的時候,
這句話就會在耳邊響起。

= = 不是他顯靈了,
而是我知道我還沒觸碰到自己的極限。

就像補習班程薇阿桑說的,
當你覺得自己腦袋已經飽和且塞不下任何東西了,
再撐一下,
你會發現其實你的腦袋還可以塞進更多的東西。

打球時也是如此。

跑到氣喘如牛、汗流浹背,
累到感覺兩條腿如鉛塊一般重。

比賽還沒結束,
難道就這樣放棄了嗎?

我知道只要比賽還沒結束,
只要我想跑,
我就還跑得動。

我想知道這個身體可以榨出多少能量。

至於觸碰到極限之後是什麼呢?

這就要靠自己去找答案了。
arrow
arrow
    全站熱搜

    zhenget 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()